• وبلاگ : اين راه بي نهايت
  • يادداشت : عمامه هايي كه امانت حسين اند !
  • نظرات : 54 خصوصي ، 161 عمومي
  • پارسي يار : 12 علاقه ، 94 نظر
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2   3   4   5    >>    >
     

    جواب دندون شکني بود..

    همينطوره متاسفانه..

    البته تعدادشونم کم نيست..

    بخاطر همينم هست که روز به روز به تعداد کساني که از اسلام ميگريزن اظافه ميشه..

    بخاطر اين که سلايق و علايق شخصيشونو با دين قاطي کردن و به زور مي خوان به خورد مردم بدن..

    پاسخ

    متاسفم ...

    چند وقت پيش تو جمع فاميلي يکي از دوستان رفتم..يکي از بستگانشون روحاني بود..سلام کردم جواب نداد..فکر کردم نشنيده دوباره سه باره..تعجب کردم به دوستم گفتم گوش اين فاميلتون سنگينه؟گفت چطور؟گفتم چون چند دفعه سلام کردم جواب نداد..خنديد و گفت نه اينا جواب نامحرم را نمي دهند..

    داشتم شاخ در مي اوردم..خنده ام گرفته بود.. تو دلم گفتم يادمه تو کتاب ديني دبستانم خونده بودم که جواب سلام واجبه..

    استاد ما اين چيزا هارو ديديم که زده شديم ..به خاطر همين اين طرز فکر شما واسه ما تعجب آوره..

    لينکتون کردم از اين بعد بيشتر به اين جا سر ميزنم..

    موفق باشيد..

    پاسخ

    من به جاي اون آقاي بزرگوار خجالت كشيدم ..... مي دونيد، مخرّب ترين و ناراحت کننده ترين چيز توي اين قصه اينه که آدمهاي اين قشر پسندها و سليقه هاي شخصي خودشون رو ميذارن توي ويترين شخصيتشون و ما فکر مي کنيم که چون اين لباس تنشه، پس اين چيزهايي که توي ويترينش گذاشته هم مربوط به اين لباس ميشه در حاليکه اينها واقعا هيچ ربطي به هم نداره. خود اون آدم هم يا سهواً و از روي غفلت يا به عمد و براي موجّه نشون دادن خودش، اصرار داره اينطور وانمود که اينها سليقه من نيست، بلکه نظر خداست! و من چقدر منزه هستم که بين اين همه آدم فقط خودمم که دارم به نظر خدا عمل مي کنم! ... ممنونم.
    + منتقد 
    خوشمان آمد
    اي كاش همه همينطور فكر كنند ديگه ما هيچ مشكلي نداريم


    سلام. حال شما؟

    آقا من خيلي با طرز نوشتتون حال کردم براي همينم لينکتون ميکنم و مي خوام از مطلبتون توي وبم استفاده کنم.

    البته اگه راضي هشيت.

    اگم نکه برش ميدارم.

    يا علي

    به‌نام خدا؛
    حاج‌آقاي فياضي، سلام خسته نباشيد؛
    چند روز پيش در خصوص فيلم "Daubt" - "شك"(محصول 2008 آمريكا، DVD)، براي‌شما پيامي داشتم، از آنجا كه اين فيلم فضاي گفتگو محوري دارد و قابل توجه است( به لحاظ بصري، فيلمي اخلاقي‌است)، خوشحال مي‌شوم اگر در صورت امكان، نظرتان را در اين خصوص بدانم!
    راستي، به من هم سر بزنيد!
    ياعلي!
    + دريا 

    چه حاج اقاي دختر کشي :. خانمتون ناراحت نمي شن عکستون رو گذاشيد تو وبلاگ

    پاسخ

    واقعا لازمه براي ارئه نظراتتون از اسامي مختلف استفاده كنين ؟ يه بار به اسم «ققنوس» ، يه بار به اسم «دريا» و يه بار ... اينجا رو گذاشتند تا در مورد مطالب پست نظر بديد نه در مورد عكس من !!
    + كسايا 

    يه چيزي بگم؟؟؟؟؟؟ من فكر مي كردم آخوندها هيچ در مورد خودشون و احتمالا توقعي كه مردم ازشون دارن خبر ندارن ، لابد خبر ندارن كه وقتي عمامه مي ذارن سرشون ( البته بعضي ها) فكر مي كنن فقط مثل دكتري هستن كه براي نسخه پيچيدن كار مي كنن اما... اما اين مثل ديدن و نديدن است . ديدن آن چيزهايي كه مي خواهند ببيني و نديدن ان چيزهايي كه بايد ببيني. موفق باشي خوشحال مشم به ميدان رقص و روضه ي اين جانب هم سري بزنيد وبلايگم www.raghse-rozekhan.blogfa.com
    پاسخ

    ممنونم... حتماً ميام .چشم !
    + طلبه 


    اينو براي کوري چشم ... ميذارم:

    سيدعلي جونم فدات اي رهبر ما

    سيدعلي کم نشه سايه ت ازسر ما

    سيدعلي نظر تو روح و پيکر ما

    پاسخ

    ... خودتو ناراحت نكن عزيز ! ما اينجا همه جور رفيقي داريم ...
    + طلبه 

    اينکه در روايات و احاديث هست که بيشتر ياران ايراني مولامون از قم و طالقانه ، درسته اخوي ؟

    + طلبه 

    سلام عليکم بما صبرتم

    ايشون به شهريه گرفتن طلبه ها هم نقد داشته که من دراين مورد توجيه شده ام اما به حقوق نگرفتن دانشجوهاي پزشكي... چون به هر حال پزشکها هم تحصيلشان در جهت خدمت به مردم است ...(لااقل دريافت درآمد در مدت تحصيل)، بنده پاسخ وزير بهداشت را از شما نميخواهم فقط ميخواستم نظرتان را در اين رابطه بدانم. بنده طلبهء متعصبي نيستم و ميخواهم هميشه پاسخي منطقي براي سوالها بيابم

    التماس دعا

    ياحق

    پاسخ

    الحمدلله كه دوست و همسنگر دغدغه مند و اهل منطقي پيدا كرديم . از خدا مي خوام طلبه هاي مثل شما روز به روز بيشتر بشن كه الحمدلله دارن ميشن ... آينده مال شماست عزيز ! ملتمس دعاييم .
    + طلبه 
    پاسخ مرا نميدهيد آقاي فياضي؟
    پاسخ

    چشم . اگر پاسخي يافتم حتماً ... من نميدونم اون آقا آيا به شهريه گرفتن طلبه ها نقد داشت يا به حقوق نگرفتن دانشجوهاي پزشكي ؟ اگه مورد دوم باشه خب جوابش پيش وزير بهداشته ! و اگه مورد اول منظورشون بوده ، خب شهريه ، در واقع همون بورسيه است ! طلبه توسط شهريه ساپورت مي شود ( بورسيه ) تا بتواند وظائفش را انجام دهد . مثل خيلي از دانشجويان !
    + طلبه 

    با توجه به اينکه بعضي از دانشگاههاي دولتي دارن پولي ميشن و چند وقت پيش روبروي مجلس تجمع بود نسبت به اين موضوع..... سوالي براي بنده پيش آمد که به دنبال پاسخش هستم : در کلاس ... در دانشکده خواهر بنده يکي از دانشجويان پسر سوالي مطرح کرده که کسي جواب معقولي براي آن نيافت و آن اينکه: چرا دانشجوي دانشگاه دولتي (رشته پزشکي) مانند يک طلبه حقوقي دريافت نميکند (مخصوصا که شهرستان درس ميخواند و خرج و مخارج دارد) برايم جالب است که نظر شما را در اين رابطه بدانم، باتشکر ياعلي


    سلام

    با افتخار لينک شديد

    و چقدر دلم مي سوزد وقتي همان ها را مدام جاي اصلي ها جا مي زنند و در بوق و کرنا مي کنند...

    پاسخ

    سلام . لطف فرموديد .

    سلام ...

    يکي از دوستان وبلاگي در اغماست ....

    اونم شب تولدش .....

    اومدم بگم التماس دعا .....

    پاسخ

    سلام . عجب .... ان شاءالله كه خداوند شفا عنايت كند و سلامتي كاملشونو بدست بيارن ...
    + شيما 
    بنده گاهى از دولت (احمدي نژاد)حمايت ميکنم، دفاع ميکنم؛ بعضى سعى ميکنند براى اين کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولتها هميشه دفاع ميکنم؛ منتها اگر دولتى بيشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غير منصفانه‏اى ميشود، بيشتر دفاع ميکنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ ...حمايت کردن از خدمتگزاران در کشور، وظيفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ اين مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نيست. بنده از هر حرکت خوبى،...استقبال ميکنم و از آن کسى که اين کار را کرده است، تشکر و سپاسگزارى ميکنم؛ هر دولتى باشد، هر شخصى باشد؛ اين وظيفه‏ى من است."(لابد شما مي گيد که اين دولت خدمتگذاره!!!)"
    "
    نمي دانم اين معادله انتخابات اخير ، معادله چند مجهولي بود که کساني که سرشان مدام در کتاب و حساب بود ، هنوز موفق به حل و درک آن نشده اند !"
    "
    جلسه چهارم دادگاه متهمين حوادث اخير!!!(!!) برگزار شد و متهمان در مورد « برخي افراد » اتهاماتي را طرح کردند که مو بر تن هر ايراني(بر تن کدام ايراني؟ شما که موضع انتخاباتيتان را به نرمي توضيح مي دهيد و بعد از قاتلان حمايت مي کنيد؟!!) سيخ ميکند. اين « برخي افراد » که از قضاي روزگار بدون هيچ گونه مزاحمت دستگاههاي مسئول آزادانه براي خودشان مي گردند ، در پاسخ به اتهامات طرح شده ، تنها به صدور تکذيبيه هايي خونسردانه بسنده کرده اند. انگار که مثلا در مورد آنان گفته شده مدادپاک کن پسر همسايه بغلي را کش رفته اند !!"
    "
    دقيقا يکسال قبل در چنين روزي ، به فقر آيتم در صدا و سيما ، در باب حادثه ششم تير و شخصيت امام خامنه اي ، اعتراضکي و نقدکي کردم و امروز سوگمندانه اين نقد را تکرار مي کنم و بر آن مي افزايم فقر برنامه در مورد بهشتي مظلوم را !باز هم برنامه هاي کليشه اي و آرشيوي که حتي اثرات گذر زمان بر کيفيت بصري برنامه ، قابل مشاهده بود!البته «گروه روايت فتح» برنامه اي در مورد بهشتي مظلوم کار کرده بود که اگرچه اسلوب و شيوه بديعي نداشت اما دلپذير و جاذب بود حداقل براي من که انتظار برنامه هاي اين چنين را مي کشيدم!..."(منظورم از حمايت از ايدئولوژي حاکم همينهاست!!!!)

    فکر مي کنم موضع جنابعالي با اين حرفها معلومست. هم موضع سياسيتون و هم موضع عقيدتيتون. چيزي که در برخورد نخست در وبلاگ شما جلب توجه مي کند اين است که به نظر مي رسد که روحانيي روشن انديشيد که دغدغه ي حقيقت و پاک ماندن دين را در سر داريد، اما در ادامه مواضع سياسي خاصي را به شکل غريب و زيرکانه اي اتخاذ مي کنيد که در شرايط فعلي، اعتراض به آن، براي ما "اوين" را به همراه دارد. وحتما شما هم مي خواهيد ما را از آنجا بيرون بياوريد. پيشنهاد مي کنم فعلا همين زندانيهاي حاضر در زندان به دليل طرح عقايد را درآوريد!!

    ديگه اينکه، اينکه مي فرماييد هر قشري لباس مخصوص دارد، ما هم مثل پزشکها و... بايد بگويم که 1) پزشک لباس يا اونيفرم کار دارد. در محل کار مي پوشد و در خيابان همرنگ بقيه ي آدمهاست. درحاليکه لباس شما گويا به محل خدمتان معطوف نيست و قرارست در هر جايي باعث تمايزتان شود2) تفکيک مشاغل و لباس به معناي اونيفرم چيزي مربوط به جهان مدرن و تخصصي شدن مشاغلست. در اين ميان، نمي توان ادعايي نسبت به تاريخ لباس شما داشت. و اينکه فضلا در جهان قديم هميشه اين لباس را به تن داشته اند. چون لباس شما فقط شکل لباس قديم مردم است. و حتي مي توان گفت همان لابس عربهاست. شباهت لباس شما با حکام عربستان و کشورهاي عربي که کاملا مشهودست. نمي توان بر اين حرف هم صحه گذاشت که عربهاي محترم خيلي فاضلتر از مردم فعلي ايران هستند!!!

    ديگه اينکه دوست عزيز ما هم مي فهميم که ديگه به مدل قرائتي نميشه به اين جوونا نصيحت کرد. حالا بيان تازه اي لازمه!!

    بعضي ها فرعون هستند فقط مصرشان کوچک است ."فرعون نباشيم! تاريخ مصرف فرعون بازي گذشته. نمي خواد موسي هم باشيم. اما لااقل، "آزاده باشيم".
    ياحق
    پاسخ

    الله اكبر !! يك جمله از رهبر نقل مي كنيد و چند عبارت نامربوط به هم ، از پستهاي من را تقطيع مي كنيد و بعد مدعي مي شويد من آدم دو رويي هستم كه فقط وانمود مي كنم دغدغه دين دارم و در حقيقت دارم زيركانه ، يك نظر سياسي خاص را به خورد مخاطبانم مي دهم ! ... شيما خانم ! اگر اتخاذ اين مواضع كسي را به اوين مي فرستد ، پس من اينجا چه مي كنم ؟ يعني مي گوييد من دارم حرفهايي به شما ياد مي دهم كه شما اين حرفها را بزنيد كه بعد شما را بيندازند توي اوين ؟؟؟ من كه متوجه منظور شما از اين حرفها نشدم ! .... اما در مورد لباس : اول ) بله ! اونيفرم مخصوص محل كار است . ولي قبلا هم عرض كردم كه كار روحاني با كار پزشك از جهت هويت متفاوتند ! پزشك بيماران را در مطب ويزيت ميكند و در مطب ملزم به پوشيدن لباس كارش هست . ولي بيرون كه مريضي را ويزيت نميكند خب اونيفرم هم نميپوشد . اما محل كار روحاني كجاست ؟ هويت و مانيفست روحاني ميگويد ، همه جا محل كار يك روحاني است و محدود به مسجد يا دانشگاه و حوزه نيست ! كوچه و بازار و خيابان و مترو و اتوبوس و تاكسي و ... همه محل كار روحاني است . روحاني بايد مدام در حال فعاليت باشد. شما تا به حال نديده ايد مردم در كوچه و بازار يا خيابان يا هر جاي ديگر سراغ روحاني بيايند و مسئله اي با او طرح كنند ؟ و دوم ) خيلي جالب است !! شما با چه چيز اين لباس مشكل داريد ؟ با قديمي بودنش ؟ مگر كت و شلوار قديمي نيست ؟ مي دانيد اولين كت و شلوار ، كجا و كي دوخته شد ؟ شما كه در مورد تاريخچه لباس اطلاعات اينچنين ذيقيمتي داريد حتماً بايد بدانيد خب ! باز خوب است كه به شهادت تاريخ ، عبا و عمامه ، ميراث پيامبر و لباس امامان معصوم و به قول شما اعراب است ! اما كت و شلوار از كشورهايي وارد فرهنگ ما شده كه هيچ سنخيت فرهنگي و هنجاري با ما ندارند ! اما من مثل شما اينطور نمي انديشم كه چون كت و شلوار منشأ قديمي آنهم از غرب دارد پس چيز نامطلوبي است !!!ضمناً من به دنبال نصيحت كسي نيستم ! من اينجا محيطي ساخته ام كه نگاهم را با دوستانم به اشتراك بگذارم ! اين را بارها و بارها گفته ام ! قصد من فقط و فقط تعامل و تبادل افكار است . كاري كه همه وبلاگ نويس ها ميكنند : به اشتراك گذاشتن زاويه نگاه خود ، با ديگران ! ... و ديگر اينكه به نظرم بايد چشمها را شست ... يا علي !
       1   2   3   4   5    >>    >