• وبلاگ : اين راه بي نهايت
  • يادداشت : در برابر حقيقت ، عريان شويم نه در مقابل يكديگر !!
  • نظرات : 67 خصوصي ، 265 عمومي
  • پارسي يار : 20 علاقه ، 56 نظر
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     

    سلام.آپ هستم و منتظر نيم نگاهي از شما
    + سپيده 


    اي ي ي ي ي ي ي ي ي ووووووووووول ل ل ل ل ل لل ل ل ل

    البته منظور همان مرحبا بود......

    جوابتون دندون شکن بود.... خوشمان آمد
    پاسخ

    دوست نداشتم اينجوري بگم ولي خب ديگه ، لازم بود !
    يک گيلاس شراب با طناب دار اضافه
    به روزيم

    بسم الله الرحمن الرحيم

    حضرت اخوي ، حاج محمد آقاي بزرگوار سلام .
    دير گاهي بود که توفيق زيارت وبگاه تان نصيب نشده بود تا به برکت نقد برخي رفتار هاي برخي از دوستداران حضرت سيد الشهداء (ع) اين توفيق رفيق راه شد.

    ضمت تأييد فرمايشاتتان که چون هميشه بوي خير خواهي و محبت از آن به شام مي رسد به عرض مي رسانم .

    به باور برادرتان اسلام برترين دستگاه جهان بيني و ايدئولوژي است که مي کوشد انسانهايي عاقل و با احساس تربيت کند . عقلايي که احساساتشان را عقلشان رهبري مي کند .

    گله من از برخي دوستان هم لباس خودمان است . بلکه گاهي از بزرگان هم لباس خودمان. مداحي در بارگاه عترت طاهره (س) بي ترديد توفيق بزرگي است و شايد فضيلت هم باشد اما به يقين جايگاهي فقهي و شرعي نيست . در طول تاريخ تشيع تا آنجا که من مي دانم بزرگترين مادحين آستان عترت طاهره در پيش از زمان ما ( که امروزه از آنها به پير غلام تعبير مي کنند ) تلاش کرده اند که معارف خويش را از مجالس درس اخلاق علماء اعلام و حلال و حرام شان را از مراجع تقليد عظام بياموزند و هماره چشم به دهان آنان بدارند.

    گويا سابق بر اين مداحي نيز داخل مرزهاي معارف اسلام شناخته مي شد و مرزداريش بر عهده علماء رباني و آگاه و عاقل زمان بود . به همين دليل هم مادحين عترت (ع) تابع مرزبانان اين مرز پر گهر بودند . حال اين که امروزه به نظر چنين نمي آيد .

    امروزه شايد به دليل اين که برخي از امثال ما مديحه گوي مداحان شده اند و نمي دانم به چه دليل آرام آرام شأن جايگاه محترم مداحي را چنان فرازمند ساختند که گويا (صوت المادحين و مدحهم افضل من مداد العماء) شده است به وضوح مي بينيم که برخي از اين آقايان گاه در چهره يک فقيه ، گاه در چهره يک جامعه شناس ،گاه در چهره يک عالم اخلاقي و عارف رباني ، گاه در چهره يک رجل سياسي و گاه در هزار چهره ديگر رخ مي نمايانند و خويش را حجت مي دانند و مخالفشان را مرتد ، و خلاصه مداحي شان مجوز ورود به هر موردي را برايشان صادر مي کند .

    تا جائي که با يک واسطه موثق از يکي از مداحان معاريف تهران بلکه ايران شنيدم که در نقد يکي از مراجع عظام که در زمينه لزوم رعايت برخ شئون مداحي و عزاداري نکته اي به غايت ساده فرموده بودند، گفته بود : اين آقايان اگر عرضه دارند بروند حوزه شان را جمع کنند نمي خواهد معلم ما بشوند .

    بگذريم که اوج استدلال اين دسته از ذاکران آن است که :

    اين کار کار عشق است / ربطي به دين ندارد

    و جالب تر اين که بسياري از اين بافته ها را مستند به خوابها و رؤياهاي نقل شده توسط عوام و غير عوام و نقل قولهايي غير مستند از برخي فقهاء مي کنند و در اغلب اين نقل قول ها راوي را فلان منبري معروف يا فلان عالم ديني معرفي مي کنند .

    يعني ته اين آشفته بازار نيز به کساني از هملباس هاي خودمان بر مي خوريم که نمي دانم به چه انگيزه اي چنين فضايي را خواسته يا ناخوسته به وجود آورده اند . منبرهاي پر از نقل قول خوابها و روياها ، داستانهاي غريب بي در و پيکر و ده ها استدلال سست و بي پايه ديگر ، چيزيهايي نيست که بر اساس ظن و گمان نويسنده مورد نقد قرار گرفته باشد بلکه حقيقتي است که برادرتان در جلسات فراوان به گوش خود شنيده و ديده است. گاهي دريغ مي خورم بر اين لباس و بر آن منبر و بر آن مجلس .

    خلاصه اين همه پر چانگي آنکه ، برادرم وقتي برخي مرزبانان دين ، مرزها را به هر بهانه کم رنگ کنند ، وقتي برخي مرزها به دست برخي کساني بيافتد که لباس مرزباني به تن دارند اما مرز شناس نيستند و شيوه مرزباني نمي دانند ، وقتي مصلحت انديشي ها جاي حق گويي ها و حق خواهي ها را بگيرد آنچه درون مرزهاي اسلام بود بيرون مي رود و آنچه خارج بود داخل مي شود . آنگاه دين از محتوا برهنه مي شود و فلسفه اقامه عزاي سالار شهيدان به تزايد اشک و لزوم کربلا کردن مجلس و ارزش پيدا کردن کميّت ها و جذب حد اکثري به هر قيمت و هزاران بيراهه ديگر مي افتد .

    کاش من و ما فکري به حال اين برهنه گي مي کرديم که به مراتب بد تر وقبيح تر از آن برهنگي است .

    مراببخش که نيامدم و نيامدم و آنگاه که آمدم همه نيامدن هايم را يک جا تلافي کردم .

    التماس دعاي عاجزانه دارم .

    حق نگهدار .

    پاسخ

    سلام بر سيد بزرگوار ما ! ... عنايت فرموديد ! من به تمام فرمايشاتتان معتقدم و ملاحظه اي بر آن ندارم ، بلكه از بن دندان اين دردها را حس كرده ام و ميكنم ... كار ، كار خطيري است ! خدا كمكمان كند ... ما ملتمسيم برادر ! يا حق
    + علي كربلائي 
    نه ديگه نشد. اينکارت اصلا درست نبود. جواب کامنت قبلي رو نميدي بعد اينو که براي خودت بودو ميزاريو مظلوم نمايي! من هم گفتم کامنت هاي قبلي را خواندم اما جواب قانع کننده اي براي من نبود. سوالهاي من رو هم به دليل توهين دونستن ندادي؟ واقعا برايت متاسفم. با همون رهبرو امام و ولي امرت محشور بشي انشاءالله
    پاسخ

    دعاي خوبي برام كردي ! الهي آمين ! خدايا ! يعني ميشه من با امام خامنه اي محشور بشم ؟؟ ... ضمناً به همه كامنتهاي شما پاسخ دادم ، اما شما مي خواهيد چيزي را بشنويد كه خودتان مي خواهيد ! من اصراري ندارم كه قانعتون كنم و حرفهايم همانهايي بود كه گفتم ! ... و اما آخرين جمله خطاب به امثال شما كه يك مقدار تند است ولي مجبورم بگويمش چون امثال شما مستحق اين تندي هستيد : « كسي كه دلش با نائب امام زمان و ولي امرش صاف نيست ، غلط مي كند دم از امام حسين بزند !! غلط مي كند ... »
    سلام واقعا درسته موفق باشيد داريم به ايم محرم نزديک ميشويم خيلي عالي ميشه در مورد بهتر برزگاز کردن و شناخت بيشتر اقامون برامون بگيد
    پاسخ

    سلام عزيز !
    البته با برهنگي مخالفم ولي بهتر نيست هر اتفاقي در باب عزاداري مي افته رو به گردن مداح ها نندازيم
    روحانيت در مديريت معنوي جامعه دچار مشكل شده و مردم نيز به بي نظمي معنوي از حسين فقط تشنگي او را مي بينند قربان لب تشنه اش
    ولي آيا به فلسفه قيام و پيام هاي آن هم آگاهند
    نوع بيان مبلغين مردم رو دل زده كرده تا جايي كه در طنز ها و لطيفه ها از مباني ديني و عاشورا و امثال آن براي تفريح استفاده مي كنند البته اين موضوع عموميت ندارهولي داره اپيدمي ميشه
    يا علي به ما هم سر بزنيد

    پاسخ

    نه ! منم موافقم كه مسئوليت اين ناهنجاريها فقط با مداحان بزرگوار نيست ، اما اين رو مطمئنم كه عموماً فقط اين عزيزانند كه جلوي آسيب شناسي هاي اينچنيني مي ايستند ! ... من هم مثل شما معتقدم كوتاهي روحانيون قابل توجيه نيست و اين قشر هم مانند مداحان يك فرصت و مجال باشكوه رو دارن از دست ميدن و دادند . جايگاهي كه يه روحاني و مداح داره اونقدر ميتونه موثر باشه كه شايد هيچ ابزار فرهنگي نتونه باهاش برابري كنه ولي خب اين فرصت خيلي وقتها سوزونده ميشه !
    + علي كربلائي 


    جواب کامنت من رو ندادي پس داره مشخص ميشه که تو يک معاندي. پس لعنت خدا بر معاندين. روزي يک لعنت براي معاندين اباعبدالله الحسين عليه السلام برايت مي گذارم.

    و از کامنت هاي زياد مشخص ميشه حرفات در خيلي ها اثر گذاشته. پس منتظر عذاب خدا باش. در جهنم مي بينمت. يا علي مدد

    پاسخ

    بله برادر ! من هم همصداي با تو مي گويم : لعنت خدا بر معاندين اباعبدالله الحسين عليه السلام ... مدام مي گوييد جواب شما رو ندادم ! خب عزيزم صد بار گفتم برو كامنتها و جوابهاشونو بخون من نظرم هموناس چيز ديگه اي براي گفتن ندارم و مثل شما لعن و نفرين و اهانت هم بلد نيستم ! ... خوشحالم كه ازت مي شنوم حرفام توي خيلي ها تاثير گذاشته ! خيلي خوشحالم ! خدايا شكرت !


    سلام آقاي فياضي خسته نباشي مطالبتون زيبا و بدرد بخور اونم براي ما جونا است برداشتهايتان بسيار جالب و متفکرانه است در کل بسيار عاليه و من که بسيار استفاده کردم

    التماس دعا به ما هم سر بزنيد

    پاسخ

    سلام . ممنونم . ما هم التماس دعا داريم




    سلام

    اينکه مدتي بود توفيق حضور نداشتم پاي بدعهدي نگذاريد که کار و بار و اشتغالات دنيايي امان بريده است و فرصت علاقه مندي ها را گرفته است..

    دعايمان کنيد
    پاسخ

    و عليكم السلام سيدنا الاستاد ! ... بزرگواريد ! گرَم ياد آوري يا نه ، من از يادت نمي كاهم ... ملتمس دعاييم خصوصاً اين ايّام حسيني ...

    سلام استاد
    با متني هديه به استاد شهيدم منتظرتون هستم.
    سري به سنگر شهيد گمنام بزنيد تا بند پوتين هامون رو محکم ببنديم.
    التماس دعا
    يا علي
    پاسخ

    سلام بزرگوار ! ... ملتمسيم ...

    ميدوني وقتي يه جوون بصيرت سياسي نداشته باشه... يعني چي؟!
    پاسخ

    ميام كه بفهمم يعني چي ...
    + علي کربلائي 

    بازهم فرار از جواب دادن! توهين هاي شما که خيلي بالاتره. نعوذ بالله "تشبيه سينه زني به حمام عمومي!!!! جلف و سبک!!! منظره زننده بدن هاي ديگران!!!! (که اين بالاترين توهين به عزاداران سيدالشهدا عليه السلام است)

    و مانده ام که شما توهين هاي خودتان را نمي بينيد و حرفهاي من را توهين مي دانيد؟

    حالا گيريم لعن هاي مستحب و برداشتم از شما توهين! چرا جواب بقيه صحبتهايم را نداديد و از انها فرار کرديد؟

    هدف من از کامنت ها فقط جواب دادن به صحبت هاي نادرست شما بوده و اين صحبت هاي شما باعث شده من وقت بيشتري براي بالابردن بينش خود در مورد شعائر امام حسين عليه السلام بگذارم. توهين که نداشت؟و من ديگر لعن نمي کنم تا شما بهانه اي براي فرار داشته باشيد! يا علي مدد

    سلام

    حرف هايتان خوب و متين بود

    با بهترين آرزوها

    پاسخ

    سلام . متشكرم


    سلام

    به به چه خبر بوده اينجا....

    اين رفقاي مخالف اگه براي مثال کتاب خاطرات جاسوس انگليسي مستر همفري رو بخونن و نگن که تقلبيه مي فهمن که دنيا چقدر از قيام عاشورا وحشت داره و چقدر کار کرده که عزاداري هارو به حاشيه بکشه و ملت رو از راه اصلي منحرف کنه...

    من خودم تو فاميل مي بينم بچه مذهبي ها حتي ، چطور ميرن تا 2 شب تو اين مجالس سينه زني که يه ذره سخنراني و بحث درباره ي قيام امام حسين (ع) نيست و لخت ميشن تا فقط سينه بزنن و آخرش که ميان خونه نماز صبحشونم قضا ميشه. بچه هاي خوبين ولي خب ديگه....جو گير ميشن:)

    راستي....

    به روزم با:
    « به ياد ميرزا.... »

    به انتهاي کدامين جاده ي جنگلي مي نگري؟

    هوا سرد است سوز دارد

    تنها

    به درختي تکيه زده اي

    نخواب

    هوا سرد است

    يهودا ي تو منتظر است تا

    تن نيمه يخ زده ات را

    از سنگيني سرت رها کند

    قلبت را چه کند؟

    يا حق
    [گل][گل]

    پاسخ

    سلام ... مرحبا بناصرنا !
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >