سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از روزهای ماه مبارک رمضان ، هنگام حکومت امیرالمومنین علیه السلام بود.
کسی شراب خورده و مست کرده بود و در کوچه ها عربده می کشید. امیرالمومنین بنا به قوانین حقوقی و کیفری اسلامی ، او را به صد ضربه محکوم کردند و حکم هم اجرا شد.
مجرم که کیفر قانون شکنی اش را تحمل می کرد ، متوجه شد که صد ضربه تمام شده اما مجازات همچنان ادامه دارد ، اعتراض کرد که مگر نفرمودید صد ضربه ؟ امیرالمومنین
فرمود : صد ضربه برای شرب خمر بود و بیست ضربه هم تعزیر برای اینکه حرمت ماه مبارک را در ملاء عام شکستی .


... ، ...


مدتی است که شهر مقدس قم گرفتار ناهجاری اخلاقی-اجتماعی بد حجابی شده است .
این ناهنجاری که در بعضی خیابان های شهر نمود بیشتری دارد ، اخیرا تا اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز کشیده شده است.
این بزه اجتماعی-اخلاقی هر جا که اتفاق بیفتد مایه تاسف و نگرانی است اما در شهر مقدس قم و مخصوصا اطراف حرم مطهر باعث تاثر دوچندان است.
این گروه از برادران عزیز و خواهران محترم من حتما می دانند که این رفتار اجتماعی در این محیط مقدس ( گذشته از قبح ذاتی اش ) ارتکاب گناهی بس عظیم است.
اگر هفت قرآن به میان ، زبانم لال ، رویم به دیوار ، روزی برسد که این اندک ناهنجاری آزار دهنده در این محیط ، تبدیل به یک عادت رفتاری شود ، مسئولیت وجدانی و اخلاقی و اخروی آن بر عهده آنانی است که این عادت شیطانی را در این محیط آغاز کردند و به تعبیری فضای عمومی و جو اجتماعی آن را شکستند و چقدر ضایع !! است انسان هم بار گناهان خودش را به دوش بکشد و هم بار گناهان دیگران را ...
و ذلک خسران المبین.

 

 


+ نوشته شده در چهارشنبه 89/2/15ساعت 2:55 عصر توسط | نظر