• وبلاگ : اين راه بي نهايت
  • يادداشت : براي رضا اميرخاني که دوستش دارم
  • نظرات : 15 خصوصي ، 67 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5      >
     

    بله!
    پاسخ

    خب «وعض» که غلطه، «وضع» درسته!
    + صبا 


    چند روز پيش مادرم از من پرسيدند:مگه مالزي يه كشور مسلمون نيست؟ گفتم:چرا.هست.گفتند: پس چرا اتفاق خاصي-منظورشون شورش و ...بود- توش نميفته؟! گفتم: براي اينكه خيلي جاها از اصول اسلام كوتاه مياد.پا روي دم كسي نميذاره تا كاريش نداشته باشند.كج دار و مريز راه ميره.

    الآن كه مطلبتونو خوندم مطمئن تر شدم كه نظرم درسته.تو هيچ كاري نبايد از اصول كوتاه اومد.نه تو ازدواج نه تو اداره و كسب و كار و نه تو مملكت داري.

    تو يك عنوان : دين همه جا براي ما اصل و ريشه است.مرز هست.معياره.

    و اين شعار هميشگي ما:

    ما اهل كوفه نيستيم.......

    پاسخ

    و خدا کند که نباشيم... اگر آدرس تون رو بگذاريد هم ممنون ميشم.
    حيف کامنت که خرج ِ اظهار نظر درباره گلي فراهاني بشه
    پاسخ

    اوهوم... و من در حيرتم که يه آدم چطور مي تونه اينقدر بي مايه و کم همت باشه که بره خودش رو... فيلمهاي اونوريا کنه!!
    چي بگم والا . اينکه ميگه سياسي نيست خالي بنديه و فيگوري بيش نيست. در اين مورد موافقم . ولي به نظر من حرفاي سياسيش خيلي عميقه.من با نگاهي که به سياست در جانستان کابلستان داره موافقم.حتي اگه يه کم اونوري بزنه ولي خيلي حرف درستي مي زنه.

    "اگر شکاف سياسي بدل شد به گسل قومي ، مذهبي ، اجتماعي ، ديگر حناي عبارت دشمن رنگش را از دست مي دهد و عملا دشمن که تا ديروز باعث و باني وحدت ملي بود تبديل مي شود به يکي از طرفين دعوا...........واين خطر بسيار بزرگي است براي جوامعي که بخش بزرگي از وحدت و هويت ملي شان را مديون دشمني دشمنان هستند."

    هرکار مي کنم نمي تونم با اين تفکر مخالف باشم.
    پاسخ

    منم مخالف نيستم. براي منم مهم نيس که حرفاش اونوري بزنه ولي مهمه که حرفاش حرف حساب باشه. بله منم فکر ميکنم حرفهاش درست و عمقيه ولي نه در مورد ايران! حداکثر مي شود گفت اين تحليل قابل انطباق با وقعيت هاي کشوري مثل افغانستان فعلي يا عراق آينده است!! بله،دشمن ما اونقدر دشمنه که يکي از اشتراکات ملت، دشمني با اونه . و باز من فکر ميکنم يکي از آسيب هاي فتنه 88 گسست سياسي و اجتماعي (و نه گسست مذهبي و قومي) بود، ولي اين گسست اولا به طور عمده مربوط به تهران بود و ثانيا مقطعي بود. و اگر کسي مدعي بشه هنوز هم اين گسست ادامه داره اين ديگه مربوط به شرايط خاص فرهنگي اجتماعي سياسي تهرانه و قطعا يه مسئله ي ملي در سطح کشوري به پناوري ايران با قوميت ها و مذاهب مختلف نيست! اينجاي قصه دردآوره که امثال اميرخاني دارن از يه بحران خيالي حرف ميزنن و مردم رو هش دار ميدن که خيلي ها دوست دارن يه همچين بحران و گسستي وجود داشته باشه، ولي خب چه ميشه کرد! اينجا ايرانه ديگه! همه چيز اونجور که بعضي ها دلشون مي خواد پيش نميره...
    + اصلاح طلب 
    بعد از خرداد هشتاد و هشت افراد زيادي مثل آقايان نوريزاد، مهدي شجاعي، حاتمي کيا و رضا امير خاني تغيير عقيده دادن. سوال اينجاست که همه اين افراد که اتفاقا از چهره هاي موجه جريان حامي ولايت بودن اشتباه کردن و ميکنن ولي هيچ خرده اي بر ولي نيست؟ شما فکر نمي کنيد که اهل فکر و قلم و هنر شايد به حق نزديک تر باشن تا افراد کم مايه اي مثل منصور ارضي و حداديان؟
    پاسخ

    اول: متعجبم چطور نوري زاد رو کنار استاد شجاعي و اميرخاني مينشونيد!!! اميرخاني و شجاعي در حوزه ي فرهنگ و بطور خاص در حوزه ي ادبيات داستاني تاثيرگذارند و با تسامح در تعبير مي شود گفت يه جورايي صاحب سبک حتي مکتب هستند (اين صاحب سبک و مکتب بودن رو در مورد سيدمهدي شجاعي معتقدم، البته با تسامح)./ دوم: متاسفم که بايد نااميدتون کنم چون سيدمهدي شجاعي و اميرخاني در جبهه ي مريدان و معتقدان «ولي» هستند و اگر نبودند که نوع مخاطبه ي ما الان با اينها طور ديگري بود. بنابرين زياد ذوق زده نشيد! / سوم: «متن مرجع» و «خط معيار»، افراد کم مايه اي مثل نوري زاد و به قول شما ارضي و ديگران نيستند که اگر امروز ارضي کسي را يهودي خواند و تکفيرش کرد ما بگويم آره آره راس ميگه و اگر ديروز نوري زاد کساني را آمريکايي و اهل سقيفه خواند ما بگوييم آره آره اونم راس ميگه!! معيار براي من و ما نه اين بي مايگان به قول شما، که خود «ولي» است که الحمدلله و به رغم مدعياني که منع عشق مي کنند جمال چهره اش حجت موجه ماست! خدا رو شکر دوست و دشمن به «عمق بينش» و «حسن مديريت» و «صداقت و امانت» ولي، معترف و مقرّند
    + زرنوشت 
    قابل ترحم که هست؛ ولي هر کس قيمتي دارد. من براي کسي که خودش براي خودش ارزان است، پشيزي ارزش قائل نيستم.
    کاش اميدي به هدايت بود!
    پاسخ

    دقيقا
    بس ناجوانمردانه سرد است..آي

    پاسخ

    آي...
    در مورد اميرخاني خيلي وقت بود دلم مي خواست همچه مطلبي بخوانم و گيرش نمي آوردم! احسنت. خدا توفيقتان دهد.

    گلشيفته هم که هييييچ!
    پاسخ

    سلامت باشيد... باور مي کنيد در مورد گلشيفته که داشتم مي نوشتم بغض کرده بودم؟ حال و روزگارش خيلي غم انگيزه !
    + محسن 
    حاجي اشتباه نکن. رضا اميرخاني همونجور مخلصه. دلش ميسوزه و نظرش حتما اينه که ريزشها جديه. ريزش از احمدي نژاد منجر ميشه به ريزش از آقا و او داره اين فاصله را پر ميکنه. بعد هم يقين داشته باش اينا خيلي صادقترن از اين عمارهاي اين روزگار...
    پاسخ

    شما مطمئن باشيد ريزش از احمدي نژاد باعث ريزش از آقا نميشه چون اعتبار احمدي نژاد به آقا بود و هست . دکتر از خودش چيزي نداشت الا همون گفتمان امام و آقا. مطمئن باشيد اگر کسي از طرفداران احمدي نژاد ازش دلخور باشه و کارش به ريزش بکشه، منشاء اين ريزش دقيقا و دقيقا بي توجهي دکتر به منويات آقاس و لاغير. بنابرين همچين نگراني اي وجود نداره که اميرخاني ها بخوان براش تدبيري بکنن!... من نميخوام به صداقت کسي نمره بدم ولي حداقل اينو مي دونم که اگه اميرخاني واقعا در گفتن اين حرفها صادق بوده باشه، قسمت اعظم خوانندگانش ازش واقعا دلخور ميشن!
    سلام و قبول و باشه و التماس دعا

    آدم دردش ميگيرد........
    پاسخ

    سلام؛ از شمام قبول باشه... ما هم از سر درد نوشتيم...
    سلام و ادب
    دمت گرم و سرت خوش باد
    ادبيات زيبايي داريد
    امير خاني را مي شناسم اما آثارش را نخوانده ام
    نمي توانم در بار هاش نظر بدهم
    ..........
    رمز اکانتم در نگارخانه را گم کرد هام
    .........
    توفيق مزيد
    پاسخ

    سلام؛ متشکرم... ممنونم بابت لينکها
    + آزاد انديشي 
    سلام و خدا قوت
    با مطلب "به سوي جمعيت 150 ميليوني" به روز هستم.
    من معتقدم كه كشور ما با امكاناتى كه داريم، ميتواند صد و پنجاه ميليون نفر جمعيت داشته باشد. من معتقد به كثرت جمعيتم. هر اقدام و تدبيرى كه مي‌خواهد براى متوقف كردن رشد جمعيت انجام بگيرد، بعد از صد و پنجاه ميليون انجام بگيرد!
    ادامه مطلب:
    http://azad-andishy.blogfa.com/


    پاسخ

    سلام...

    اصن يه وعضي!!
    پاسخ

    آهّا! اينطوري بايد مي گفتم؟
    + محسن همتي 
    سلام آيا نظر اميرخاني را کامل ديده ايد يا به اين سايت‌هاي گزيده کن سياسي بسنده کردين؟ اميرخاني نوشته بود که حتي وقتي نويسنده لاييکي مثل اورهان پاموک نوبل ميگيره، نوبلش به خاطر بازگشت به هويت است و اين بازگشت به هويت در اين گوشه از خاک مديون امام خميني است... بعد هم در سياست خارجي گفته بود که از ترکيه عقب افتاده ايم... نظر ديگه اي دارين شما؟!
    پاسخ

    سلام جناب همتي؛ بله خواندم ؛ کسي نگفته اميرخاني به امام و انقلاب پشت کرده! من فقط حس مي کنم از اين حرفهاي اميرخاني بوي عافيت طلبي و حب و بغض مياد... ايشون در مورد ترکيه گفتند که نطفه ي انقلاب اسلامي در ايران منعقد شده ولي داره در ترکيه متولد ميشه! و گفتند ترکيه در فهم دموکراسي از ما جلوتر است نه در سياست خارجي! مگر در آرمان هاي انقلاب اسلامي فقط دموکراسي وجود داشت که ميگن ترکيه جلوتره؟ يعني ما هم اگه فضاي کشورمون رو اُپن بکنيم و آرمان هامون رو فداي منافع مون (حتي منافع مردم مون) بکنيم، يعني ميشيم کشور مدرن؟! تازه الان هم ترکيه ما اسرائيل داره ميريزه روي هم براي منگنه کردن سوريه!
    سلام حاج آقا يادتون باشه به وبلاگم سر نزديد
    پاسخ

    سلام؛ سر زدم منتها چراغ خاموش اومدم... چشم اين دفعه با چراغ روشن ميام :دي
     <      1   2   3   4   5      >