• وبلاگ : اين راه بي نهايت
  • يادداشت : در برابر حقيقت ، عريان شويم نه در مقابل يكديگر !!
  • نظرات : 67 خصوصي ، 265 عمومي
  • پارسي يار : 20 علاقه ، 56 نظر
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + دختره 
    من بالاخره اومدم سوالم رو بپرسم
    توي قرآن آيه هست که لا اکراه في الدين.... از طرف ديگه کلي آيه هست که بي هيچ دليلي اشاره کرده به کشتن کفار در ماههاي غير حرام.
    توجيه اين تناقض چيه ؟ همه جا داد زديم اسلام دين آزادي و همه رو صرفاً دعوت ميکنه...پس چرا دعوت کرده به قتل غير مسلمون ها ؟
    پاسخ

    اين كه خداوند فرموده لا اكراه في الدين يعني آدمها بايد از روي ميل دين را بپذيرند و به آن تن بدهند و نمي شود با زور و اكراه كسي را ديندار كرد . كه هيچگاه نه پيامبر و نه ائمه اين كار را نكردند يعني با اجبار كسي را دعوت به دين نكردند . هميشه زيباييها و معارف دين را تبيين مي كردند و اين مردم بودند كه به اشتياق به سمت آنها مي آمدند. اما آيات جهاد و فرمان جنگ و اصولا جنگهايي كه پيامبر مي كردند براي دفاع از حق مردم مسلمان بود. ببينيد ، اگر دشمن شما را دائماً تهديد كند ، جاسوس برايتان بگذارد ، توطئه كند و هر جا كه بتواند از صدمه زدن به شما كوتاهي نكند ، خب شما هم به فكر دفاع مي افتيد ! و گاهي براي اينكه خطر دشمن را بي اثر كنيد بايد حركتهاي بعدي او را پيش بيني كنيد و چند حركت از او جلوتر باشيد تا بتوانيد كاملا بر او مسلط باشيد والا او به شما رحم نخواهد كرد. جنگهاي پيامبر هم همه به خاطر دفاع از اصل دين و دفاع از حق مردم بود . مردم حق داشتند با اسلامي كه تازه شناخته بودندش زندگي كنند و آن ديني را داشته باشند كه خودشان انتخاب كرده اند ! اما دشمن اين حق را از آنها مي گرفت ! خب پيامبر هم در جايگاه رهبر جامعه بايد از حقوق مردم دفاع كند بنابرين گاهي بين ايشان و دشمن جنگ در مي گرفت. اين كاملا معقول و منطقي است . آيات جهاد در قرآن هم همه اينطور تحليل مي شوند