سلام
من هميشه از بچگي از مراسم هاي عزاداري مردونه مي ترسيدم...فکر کنم دليلش هم همين بوده.
اما فکر کنم مداحا چون فکر مي کنن اين کار باعث احساساتي شدن ملت مي شه و صد البته وصد البته وقتي مداحي ضبط مي شه صداي سينه زدن توش خيلي واضح و مشهوده و تاثير گذار اين کارو مي کنن که بازم نمي تونه خيلي درست باشه
...دلم براي هيئت کوچولوي بچه گونه اي که قديم با بچه هاي محل راه مي انداختيم و و ما گوشه هاي کتيبه باز اين چه شورش است...تنگ شده...
درباره نشون دادن شمايل حضرت عباس من موافقم...مي دونم کلي بحث مي شه!اما حد اقل از اين همه عکس و تمثال آرايش شده ي ايشون(البته الکي) بهتر باشه
اگه اين غلطه که نيست اون صد در صد غلطه و بايد جلوش رو گرفت
ببخشيد کلي حرف زدم.ممنونم
السلام علي الشيب الخضيب.
خوبــــي
تسليت عرض ميکنم .
منو يادت نره دعا کني .
جزاءکم الله خيرا [گل][گل][گل]
حرف هاي ما هنوز ناتمام
نگاه ميکني؟
وقت رفتن است،
باز هم همان حکايت هميشگي ... !
پيش از آنکه با خبر شوي ، لحظه عزيمت تو ناگزير ميشود...
اي دريغ و حسرت هميشگي !
ناگهان
چقدر
زود
دير
ميشود...
فرق ميان کفر و دين يک يا حسين استهر دل گواهي مي دهد حق با حسين است
ايام محرم رو تسليت عرض مي کنمالتماس دعاعلي علي
سلام حاجي.نه خسته.
لخت شدن در هيأت ها فقط يک مورد کوچيکه.وقتي يک مداحي مدام از نحوه سينه زني ايراد بگيره يا وقتي يک مداح ديگري بگويد پدر سگ سينه بزن يا وقتي ميون دار همون مداح با آرنج بزند به شکم يک شخصي که در حال فيلمبرداري با موبايل است و موبايلش را خرد کند يا وقتي يک مداحي عينا اشعار يک زن آوازه خون طاغوتي را بي کم و کاست زمزمه کند مي شود مداحي در خدمت صهيونيزم.
عجب آفتي افتاده در بين بعضي از اين مادحين.خدايا
چند وقت پيش گزارشي ديدم از يك دكتر جامعهشناس يهودي كه 9 سال بعد از انقلاب در ايران بوده تا منفذهاي نفوذ به هويت ايراني را بررسي كند. وي سه عامل اصلي فرهنگي ما را «فرهنگ عزاداري امام حسين»، «انتظار و مهدويت» و «عرفان خاص شيعي» ارزيابي ميكند. در مورد تكتك اين موارد توضيح ميدهد؛
در مورد عزاداري امام حسين ميگويد ويژگي اصلي اين مراسم غيردولتي و كاملا مردمي بودن آن است و تمام هزينه آن از خود مردم تامين ميشود، حتي عدهاي هستند كه ماليات شرعي(خمس) خود را نميدهند اما براي اين مراسم نذر ميكنند. او ميگويد در اين مجالس معمولا يك نفر براي آنها دستورات ديني را بيان ميكند. يك انديشمند هم فلسفه قيام و شهادت امامشان را با توجه به مسائل روز براي آنها بيان ميكند. بعد هم يك خواننده ـ به تعبير او ـ با اشعار حماسي احساسات مردم را به انديشههايي كه فراگرفتهاند پيوند ميزند.
قضيه مفصل است اما خلاصه ميگويم اين جامعهشناس يهودي در نهايت ميگويد ما با توجه به ويژگي غيردولتي اين برنامه نميتوانيم جلوي آن را بگيريم، بلكه بايد با مدل جديدي آنها را ترويج كنيم و پيشنهاد ميدهد كه
قالبهاي هياتها را بزرگ كنيم تا آنها فكر كنند خيلي براي امامشان ابراز ارادت كردهاند، اما در واقع كاري نكردهباشند، به جاي اينكه چهار نفر در گوشه اتاقي مجلسي تشكيل دهند و در آن مجلس چهار نفر شهادت طلب تربيت شوند، جلسهاي با چهارهزار جوان تشكيل دهند اما يك نفر ظلم ستيز هم از آن مجلس درنيايد، فقط عشق و حال باشد.
براي رسيدن به اين هدف هم ميگويد بايد به دنبال جواناني باشيم كه طالب شهرت هستند؛ روي اشعار و آهنگهاي آن كار كنيم و حتي الامكان جلسات آنها را از عالمان و انديشمندان خالي كنيم و با واسطه از آنان حمايت مالي كنيم. در نتيجه در نسلهاي آينده جواناني خواهيم داشت كه خيال ميكنند مانند پدرانشان خيلي حسيني هستند، اما حسيني واقعي نيستند، ظلم ستيز نيستند...
چند سال است كه خيليها تذكر ميدهند، اما با كسي گوش نميدهد، تا جايي كه رهبر انقلاب مجبور شدند مداحان را جمع كردند و بعد از تمجيد از ذاكران مخلص و بامعرفت، با ذكر مصاديق انحراف به شدت به آنها توپيدند تا جايي كه صداوسيما مجبور شد نزديك به 40 دقيقه از اين سخنان را سانسور كند.
مصاحبه خواندني با حجت الاسلام مهدوي(بيات)
مـــحرم آمــد و مــاه شهيد کــرب و بــلاستدرا به مجلس ماتم که وقت سوک و عزاستعـــزيز فـــاطمه بــــهر خـــــدا قــــيام نــــمودکــز ان اسـاس ديــانت هــنوز پــابر جـا است
سروده مرحوم آيت الله صافي(ره).
.
ارباب، صداي قدمت مي آيد..
« كسي كه دلش با نائب امام زمان و ولي امرش صاف نيست ، غلط مي كند دم از امام حسين بزند !! غلط مي كند ... »تكبييييييييييييييييييييير!
نوشته وتحليل خوبي بود .
سلام آقا محمد و باقي دوستان!
ايضا اضافه بفرماييد : در بعضي شهرهاي ايران کراوات زدن عزاداران و استفاده از دف و ديگر وسايل موسيقي!!!!
قراره اين نوع عزاداريها به کجا ختم بشه نميدونم والا؟!