• وبلاگ : اين راه بي نهايت
  • يادداشت : آنگاه پس از تندر ...
  • نظرات : 17 خصوصي ، 122 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    در مورد زيبايي هم بايد بگويم همه مردم چه مذهبي و چه غير مذهبي زيبايي را دوست دارند و به آن ارج مي گذارند . اگر خداوند در قرآن کريم به آن اشاره مي کند در واقع ميخواهد به آن تاکيد کند و نه اينکه آنرا اعلام نمايد . خداوند زيبايي و زيبايي شناسي را در فطرت ما آدميان کاشته است . حتي بدوي ترين انسان ها در ساليان بسيار دور که از دين و تمدن آگاهي نداشتند خود را به انواع شکل ها و رنگ ها مي آراستند و به زعم خود زيبا مي کردند . در آثار باستاني در عهد قديم هم جاي پاي زيبايي و هنر کاملاً هويداست . جواهرات و لوازم زينتي در گورهاي چند هزار ساله مويد ميل به زيبا شدن بوده است .

    بنابراين هيچگونه نگراني از اين بابت نداشته باشيد که مردم از زيبايي روي گردان شده اند . بايد نگران اين باشيم که عده اي انگشت شمار دارند با لجاجت بر سر عقايد خود مردم را از دين و مذهب رويگردان مي کنند و نشاط را از جامعه مي گيرند . از جواني خودشان صد سال گذشته ولي ميخواهند جوان امروز به همان راه آنان روند و به همان شيوه جواني کنند .

    اگر خوب توجه کرده باشيد براي گرفتن مراسم عزاداري ها و رحلت ها بسيار حرفه اي کار ميکنيم و هيچ چيزي را از قلم نمي اندازيم و همه کارها را به درستي انجام مي دهيم ولي وقتي ميخواهيم مراسم شادي برپا کنيم دست پاچه مي شويم و نمي دانيم از کجا بايد شروع کنيم . ميدانيد چرا ؟ چون از وقتي که چشم باز کرديم به مراسم غم و اندوه بيشتر بها داده ايم و بيشتر ايام سال را به آن اختصاص داده ايم ولي براي جشن و سرور نه . در يک کلام ميخواهم بگويم که شادي کردن و شاد زيستن را بلد نيستيم . آنقدر گريسته ايم که ديگر خنده از يادمان رفته است ، که بهتر است بگويم از يادمان برده اند .