• وبلاگ : اين راه بي نهايت
  • يادداشت : حاتمي کيا ؛ ققنوس به گل نشسته سيد مرتضي آويني
  • نظرات : 15 خصوصي ، 156 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مسلمان سبز 

    چهار _ ((گويي اين مسئله بين سبزها يک سندرم است))

    تعميم ندهيد و در قضاوت عجله نکنيد . من که در خدمت شما هستم.

    پنج _ ((عجب !! كه اقرار در حبس نافذ نيست !!))

    ابراز تعجب نيز سندرمي است که در ميان ما ايرانيان زياد ديده مي شود. اين هم يک ابراز احساسات است که گمان نمي کنم به پيشبرد منطقي بحث منجر شود.

    اما اگر شما همچنان بر سر تعجبتان هستيد به فتواي آيت الله وحيد در همين زمينه نگاهي بياندازيد :

    http://www.khabaronline.ir/news-119360.aspx

    گويا آيت الله وحيد مستند به اين حديث فتوا داده اند:

    من أقرّ عند تجريد او تخويف او حبس او تهديدفلا حد عليه”(كافي، ج7، ص260)

    پاسخ

    چهار ) قضاوت من ، مستظهر به تجربيات و مشاهداتي است که در طول اين يک سال و نيم در مواجهه با دوستان سبز پيدا کرده ام و هنوز هم _ با وجود افتخار آشنايي پيدا کردن با شما _ به وجود اين سندرم معتقدم ! // پنج ) برادر فاضل من ! شما که ديگر بايد بدانيد ! در بحث هاي فقهي _ جزايي بدليل وجود اختلاف فتاواي فقها ، تنها و تنها قانون رسمي کشور مورد عمل قرار مي گيرد که آنهم مستظهر به فتواي جمهور علما يا ولي فقيه عصر است ! والا فقهاي ديگري هم مي توانند باشند که فتوا به خلاف نظر آيت الله وحيد داده باشند ! و همانطور که مي دانيد براي من و شماي مقلّد ، رجوع به روايت و حديث ، براي عمل کردن صحيح نيست ! من وشما بايد به فتواي مرجع تقليدمان مراجعه کنيم و رجوع به اصل روايت براي ما روا نيست چرا که فهم و برداشت از روايت مکانيزم پيچيده اي دارد که اگر قرار باشد هر کس بگويد يک روايت فلان جا ديدم و بايد به آن عمل کنم خب پس اين همه مراجع تقليد کارشان چيست ؟بله ! وقتي شما خودتان به اجتهاد رسيديد مي توانيد يک روايت فقهي را مبناي عمل و استدلال قرار دهيد ولي نه الان که مقلّد هستيد !