سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبل التحریر : الغیبة شصت تا شنا !
از کجا که ما از آ ن (بییییییییییییییییییب) و (بیییییییییییییییییییب) تبهکارتر نباشیم ؟
اگرچه این مقایسه ممکن است نتایج هولناکی برایمان داشته باشد و احساسات تکان دهنده ای به سراغ مان بیاورد اما من ترجیح می دهم این مقایسه رو انجام بدم و اول هم از خودم شروع میکنم !

حالا خود تحریر :
اونهایی که نقطه عزیمت اخلاق رو ، انسان (Human) می دونند ، طبیعتاً با حرفی که خواهم گفت ، موافق نخواهند بود .
اما اونهایی که مبانی اخلاق رو بر ستون های دین و آموزه های الهی استوار می بینند ، طبعاً می پذیرند که همانطور که باید مبانی اخلاق را در دین جست و جویید ، گزاره های اخلاقی را هم باید با آموزه های الهی سنجید !
به عبارت دیگه ، اون موضوعات اخلاقی که ما اونها رو ، خیلی خوب می دونیم ، شاید در نظر خداوند ، چندان مهم و اساسی نباشه و اون موضوعات اخلاقی که ما اونها رو بدترین چیز می دونیم ، شاید از نظر خدا بدتر از اون هم وجود داشته باشه !

در سرگذشت عالمان و بزرگان ، این ، بسیار هست که بعد از مرگ ، نه دریای علمی که اندوختند ، به کارشان آمد و نه انبوه عباداتی که کردند ، دستشان را گرفت ! فکر می کنید چیزی که در آن وانفسای بی سر و سامانی برزخ ، به فریادشان رسید چه بود ؟
این که شبی بارانی و سرد ، در انتهای کوچه ای خلوت ، بچه گربه ای را که نیمه جان در جوی افتاده بود ، به زیر عبای خود گرفتند و به خانه بردند و تیمارش کردند ...
به گمانم همین یک مثال کافی باشد برای اینکه دریابیم ، نظام ارزش گذاری خداوند بر روی اعمال آدمها ، با چرتکه های زهوار در رفته ما چه نسبتی دارد !!

حالا وقت آن مقایسه ایست که گفتم شاید نتایج هولناکی برایمان داشته باشد :
هرزگی جنسی ، گناهی است پلید و کثیف ! و همه ما خوشحالیم و شکرگزار که پی این پلیدی نفرت انگیز نرفته ایم و نمی رویم . ولی از کجا که بعضی هایمان ، از آن پ.و.ر.ن استار آلوده ، تبهکارتر نباشیم ؟
از کجا که از آن ف.ا.ح.ش.ه بخت برگشته ، که فقر اقتصادی ، نظام عقیدتی و فرهنگی اش را برهم ریخته و سپس به انحراف اخلاقی اش کشانده ، بهتر باشیم ؟ ... از کجا ؟
اگر در معارف دینی گزاره ای اخلاقی تحت این عنوان داریم که :
« الغیبة اشدُّ من الّزنا ؛ غیبت کردن و ریختن آبروی دیگران ، گناهش از هرزگی جنسی به مراتب شدیدتر است » ، آیا فقط برای نچ نچ کردن و دست بر پشت دست کوفتن و سری به تاسف تکان دادن است ؟
اگر ر.و.س.پ.ی آلوده ای را می شناختیم که که شب و روز و صبح تا شام ، در محل کار ، در میهمانی ، در جمع های خانوادگی ، در صف نانوایی ، توی تاکسی ، در شلوغی بازار و جلوی چشمان هر بیننده ، و هر جایی که تصورش را بکنید ، مرتکب آن گناه پلید می شد ، چقدر بر می آشوبیدیم ؟؟

شب و روز و صبح تا شام ، در محل کار ، در میهمانی ها ، در جمع های خانوادگی ، در صف نانوایی ، توی تاکسی ، در شلوغی بازار و جلوی چشمان هر بیننده ، و هر جایی که تصورش را بکنید ، گناهی سنگین تر از هرزگی جنسی می کنند و می کنیم و ... از جای نمی جنبیم !
این فقط یه مثال و مقایسه ساده است ! مُشتی نمونه خروار !

اگر چرتکه های زهوار در رفته مان را دور نریزیم و رفتارهای اخلاقی مان را در حوزه های فردی و اجتماعی ، با گزاره ها و آموزه های ناب دینی منطبق نکنیم ، این دنیایمان به هرحال یک جوری می گذرد ولی آن دنیا کلاهی بسسسسسسسسسسس گشاد بر سرمان گذارده خواهد شد !
به قاعده گنبد مسجد شیخ لطف الله !
میدان نقش جهان اصفهان که رفته اید حتماً ؟ اگر نرفته اید ، بروید و گنبد مسجد شیخ لطف الله را ببینید که از این جهت بسی عبرت آموز است !!

پ.ن :  پ.و.ر.ن استارها و ر.و.س.پ.ی ها آلوده تر از آنند که کسی گمان کند من ِ طلبه می خواهم سنگینی گناهشان را سبک و کم اهمیت جلوه بدهم !
سخن اینست که ... همانست که در بالا مطالعه فرمودید !


+ نوشته شده در یکشنبه 89/8/2ساعت 9:57 عصر توسط | نظر